Wednesday 13 April 2011

Kalau sesiapa jumpa Lim Kit Siang, sila tanya soalan ini...


Penulis dikhabarkan bahawa Lim Kit Siang bakal ke Kuching untuk menghasut masyarakat Cina di sana untuk membenci kaum bumiputera dan bersikap chauvinis ultra kiasu sepertinya. Penulis tidak menghalang, pergilah!

Ini negara demokrasi. Jika tiada halangan dari masyarakat Cina yang bakal dilawati Kit Siang, silalah berkunjung ke Kuching. Namun, jangan terkejut sekiranya ahli politik tertua dalam sejarah Malaysia itu bakal dikejutkan dengan soalan "cepumas" dari penduduk setempat atau wartawan!

Janganlah pula "sentap" atau merajuk jika menerima soalan "misteri" dari beberapa pihak yang teruja ingin tahu. Biasalah, sebagai "mastermind" DAP tentunya tidak boleh lari dari "gossip panas"! Macam artis la pulak...

Baru-baru ini beberapa blogger telah mendakwa bahawa Lim Kit Siang yang sudah tua kerepot itu mempunyai seorang "mistress" atau "concubine", atau dalam bahawa Melayunya, "gundik" atau "perempuan simpanan".

"YB Kit Siang, err..errr..."Mommy Foo" tu siapa?", jangan pula buat-buat terkejut pula jika soalan ini terpacul dari mulut "peminat"! Jangan pula Kit Siang jawab "Mommy Foo" itu Ketua Staf DAP PJ. Itu semua orang dah tahu...

"Tapi, ye lah! Siapa "Mommy Foo" itu? "Mak tiri" Guan Eng, kah? Tak bawa sekali berkempen ke Sarawak, kah? Dah berapa lama "simpan"? Err...dah tua kerepot muka pun tak hensem macam YB pun ada yang "jatuh cinta"kah? Oh! Mungkin "dia" suka pada rambut berminyak sikat tepi YB tu kot???"

Lagi satu, rumah "Mommy Foo" tu di Seremban, kah? Yang kena "raid" dengan SPRM masa malam Teoh Beng Hock kena soal siasat itu, kah? Wah! "Masyukkk" lah, patut pun "dia" sayang pada YB Kit Siang. "Pandai bela kasi makan" rupanya! Boleh kongsi tips?

Kepada masyarakat Cina di Kuching, dan amnya di seluruh Sarawak, kalau rasa nak berjumpa dengan Kit Siang nanti, jangan lupa tanya soalan-soalan di atas. Jangan takut, Kit Siang itu pendek saja. Tangan dia tak sampai untuk menampar anda semua.

Kalau dia marah-marah macam Anwar tempohari, maka faham-fahamlah. Jawapannya "Ya" lah tu! Iyalah, mana ada orang nak mengaku "berak tengah jalan"! Takkanlah Kit Siang nak mengaku kenal rapat dan jalin hubungan sulit dengan "Mommy Foo"?

Alahh..kalau betul pun, apa salahnya. Bukan orang lain, "mak tiri" Guan Eng jugak, kan? Kan? Kan? Kan? Kita lihat siapa yang kenaaaaaa...!!!

1 comment:

  1. Apa salahnya bro.. Tua kerepot pun kalau dah makan ubat kuat yang diiklankan kat Haramkah terpaksalah cari tempat nak menyudu..

    ReplyDelete